Jacco

12 vrienden met z’n allen 1 doel: “strijd tegen kinderkanker”
Van 6 tm 13 juli 2019 gaat ook Jacco met zijn vrienden naar de TOP voor KiKa.
Steun mij op: https://www.actievoorkika.nl/jacco-sterk

Over Jacco

“Mijn naam is Jacco Sterk. Op dit moment ben ik 14 jaar oud en ik woon, samen met mijn vader, moeder en broer Juul in Oostrum. Op het Raayland college in Venray volg ik de 6-jarige techniekopleiding. Volgend schooljaar ga ik naar de 4e en dan zit ik 3 dagen op het Raayland college en 2 dagen op het MBO in Venlo. Daar start ik dan voor die 2 dagen aan de opleiding Mechatronisch.”

“Voetballen doe ik samen met mijn vrienden bij SV Oostrum J-O17 en bij ‘het fort’ in Oostrum. Na school ben ik ook vaak te vinden op de mountainbike. In de bossen, samen met vrienden wat fietsen, kletsen en bergjes beklimmen. Bergen zijn zo wie zo wel favoriet, vooral in de winter. Dan gaan we niet wandelend (Naar de Top voor Kiki), maar met de gondel naar boven. Om vervolgens snowboardend naar beneden te gaan. Het vets vind ik het om zo snel mogelijk en met hele mooie bochten naar beneden te boarden.”

“De bergen vind ik dus zo wie zo wel heel mooi en het is een hele uitdaging om nu eens van beneden naar boven te gaan in plaats van andersom. En natuurlijk doe ik ook mee met Naar de Top voor Kika omdat ik een leuke, sportieve, week in de bergen wil beleven met mijn vrienden. En hoe gaaf is het dan als je daarmee ook nog het goede doel kunt steunen. Want een kind met kanker, dat kan eigenlijk niet. Dat moet de wereld uit geholpen worden!”

“Ik verwacht dat het supergezellig wordt en dat de band met iedereen nog hechter wordt. En daarnaast dat we heel veel geld ophalen voor Kika zodat er meer onderzoek gedaan kan worden en kinderkanker de wereld uit geholpen kan worden! ”

Ik ben een van de deelnemers aan de expeditie juniorentocht 2019 Zwitserland.

De actie

Om aandacht te vragen voor kinderen kankervrij ga ik, samen met een groep, 6 juli 2019 naar Zwitserland om een aantal bergen te beklimmen. Op deze manier willen we aandacht vragen voor KiKa en gezamenlijk minimaal € 100.000,- ophalen voor Stichting Kinderen Kankervrij. Dit jaar gaat de opbrengst wederom rechtstreeks naar het onderzoek naar neuroblastomen.

Van dag tot dag

Dag 1: De uitgifte/uitleg materialen en check rugzak.

Dag 2: Vertrek naar Metschstand en beklimming van de 2.613 m hoge Ammertenspitz _ over Auegi-Lowa-trail_ en afdaling naar Engstligenalp.

Dag 3: Vanaf Engstligenalp wordt de Chindbettipass beklommen. Onderweg naar de Rote Totz Lucke zal de eerste gletsjerervaringen worden opgedaan, waarna deze pas zal worden afgedaald naar de Lämmerenhütte voor de volgende overnachting.

Dag 4: Verblijf op de Gemmipass om daar Erlebnis-Klettersteig te doen.

Dag 5: Experiment gletsjers met de beklimming van de 3.244 m hoge Wildstrubel en de traverse van de Glacier de Plain Morte.

Dag 6: Zal in alle vroegte de start van de beklimming van de 2.950 m hoge Rohrbachstein.

Dag 7: zal worden afgedaald langs de Siebenbrünnen en Simmenfall.

Dag 8: Terug huiswaarts met een zware bagage met een niet alleen fysieke maar ook mentale ervaring rijker.

Als klimmer betaal ik uiteraard zelf alle kosten die gemoeid gaan met dit avontuur. Daarnaast heeft iedere klimmer, en dus ook ik, de doelstelling om sponsorgeld binnen te halen voor KiKa.

Ik wil je daarom vragen om mij in deze strijd te steunen.

Naar de top voor KiKa 2019

Naar de Top voor KiKa editie 2019

Jaarlijks worden 500 kinderen in Nederland getroffen door kanker. Honderd procent van deze kinderen lijdt onder de ziekte, de behandeling of de gevolgen van deze behandeling, en uiteindelijk sterft 25% van deze kinderen met kanker overlijdt aan deze ziekte. Ruim 75% geneest, maar door een agressieve behandeling kunnen zowel tijdens als na de therapie vervelende bijwerkingen ontstaan. De huidige chemo’s zijn dusdanig agressief dat kinderen die vandaag genezen zijn verklaard op latere leeftijd alsnog bepaalde orgaandefecties kunnen krijgen. Daar moet wat aan gebeuren. Stichting KiKa maakt zich hard voor deze kinderen en zorgt dat er fondsen voor het financieren van onderzoek beschikbaar komen. Wij willen Stichting KiKa graag helpen in haar strijd tegen deze vreselijke ziekte en vragen daarin jouw hulp.

In onze actie combineren we de strijd tegen KinderKanker met het zelf in actie komen in een inspirerende omgeving. In een uitdagend programma van 7 dagen gaan wij  bergen beklimmen in de Zwitserse Alpen die voor junioren minimaal 3.000 meter hoog zijn. We gaan deze uitdaging aan in de eerste week van 6 t/m 13 juli 2013.

Tijdens deze beklimmingen verandert iets wezenlijks; je maakt jezelf fysiek en mentaal sterker en je bindt mensen aan een fantastisch doel – KiKa. Door deel te nemen aan deze uitdaging leer je jezelf en anderen echt kennen. Een ervaring waar je nog jaren met gevoel van trots naar terug zult kijken en kunt toepassen in andere situaties waarin het nodig is je grenzen te verleggen!

Editie 2019 is het zesde jaar waarin klimexpedities worden georganiseerd voor KiKa. Nog nooit is het gelukt om een deelnemersaantal te halen van meer dan 40. Tot nu! Inmiddels hebben al 42 deelnemers zich aangemeld voor één van de vijf expedities. Super.

Laatste nieuws

Naar de Top voor Kika – KiKa-mutsen

Nu te koop bij mij leuke KiKa mutsen. Lekker warm de winter in voor 5 euro of meer! Doneer op :  https://www.actievoorkika.nl/jacco-sterk In de regio in een straal van 10km rond Oostrum kom ik ze voor niets brengen. Graag even je donatie gegevens en je adres per e-mail naar Jacco.Sterk.KiKa@gmail.com. Laat de winter maar komen!